Stages

Het Ulenhofcollege is een onderdeel van de aspirant opleidingsschool IN*oost. Binnen deze opleidingsschool werken we samen om toekomstige docenten op te leiden. Daarnaast bieden we huidige docenten kansen tot verdere professionalisering. IN*oost is een toekomstgerichte opleidingsschool waarin studenten, docenten en opleiders van en met elkaar leren. We stellen het leren van leerlingen centraal en leiden studenten op tot docenten van de toekomst.

IN*oost is een samenwerkingsverband van zeven scholen van Achterhoek VO: Almende College, Gerrit Komrij College, Rietveldlyceum, Metzo College, Ludgercollege, Chr. College Schaersvoorde, Ulenhofcollege en vijf opleidingsinstituten: Instituut voor Leraar en School (HAN ILS), Radboud Docenten Academie (RDA), Lerarenopleiding Lichamelijke Opvoeding (ALO-HAN), ArtEZ hogeschool voor de kunsten, HAN-masters.

Het Ulenhofcollege is een school waarin de kwaliteiten van onze leerlingen en medewerkers uniek zijn. Het is een gedeelde verantwoordelijkheid om deze kwaliteiten door middel van samenwerken te ontwikkelen. De school kenmerkt zich, doordat we met onze ongeveer 190 collega’s (onderwijzend en onderwijsondersteunend personeel) momenteel 1500 leerlingen opleiden tot mensen die verantwoordelijkheid nemen voor zichzelf, voor elkaar en voor de samenleving. We zijn een school waarin we het “noaberschap” hoog in het vaandel hebben staan en we handelen daarbij vanuit onze christelijke waarden als respect voor elkaar, eerlijkheid, openheid en vertrouwen voor iedereen.

Met deze waarden leiden we ook de studenten op die op het Ulenhofcollege stage lopen. Tijdens je stage krijg je mogelijk te maken met mavo, havo, vwo of misschien wel tweetalig vwo-leerlingen. Dit hangt af wie jouw werkplekbegeleider wordt! Alle werkplekbegeleiders zijn bevoegd en alle vakken hebben bij ons minimaal twee werkplekbegeleiders in de sectie.

Als je op het Ulenhofcollege stage gaat lopen, zal je je direct thuis gaan voelen. Als lio word je bij ons gezien als volwaardig docent, je zal voor het schooljaar starten met de andere nieuwe docenten en worden ontvangen door de voltallige directie. Op deze dag worden (bijna) alle ins en outs van het Ulenhof besproken. Dit onder leiding van de coach voor nieuwe docenten en de schoolopleider. Een prettige en rustige start waarin jouw eerste vragen beantwoord gaan worden.
De Onderzoeksbegeleider zal in een later stadium contact met jou zoeken om ook het onderzoek wat je gaat doen in goede banen te leiden.

Zo ook voor de studenten wpl1, wpl2 a&b zal er veel aandacht zijn om een goede start te maken op onze school. De werkplekbegeleider zal snel contact met jou zoeken en de schoolopleider zal samen met de instituutsopleider in een eerste bijeenkomst alle vragen die jij nog hebt, beantwoorden.

Wil je nog meer weten, neem contact op met de schoolopleider:

Schoolopleider
Dhr. Frans Zeelen