Leerlingenparlement

Op het Ulenhofcollege hebben we het Leerlingenparlement (LP) om voor de leerlingen op te komen. Leerlingen van alle jaarlagen en niveaus kunnen bij het LP komen (m.u.v. examenjaar) en zo meewerken aan een school waarop elke leerling zich prettig voelt.

Wij zijn een groep gemotiveerde leerlingen die ons best doen om het Ulenhofcollege een nog betere en leukere school te maken. Wij hebben maandelijks een vergadering waarin we bij elkaar komen om te bespreken wat er op dit moment leeft in de school en om op de hoogte te blijven van hoe het staat met geplande evenementen.

Ons doel is om voor de leerlingen een makkelijk contact naar de directie toe te zijn. We hebben maandelijks een gesprek met de directie, waarin de problemen van de leerlingen meedelen en samen tot een oplossing komen die voor zowel het schoolbestuur als voor de leerlingen goed is.

Wij organiseren regelmatig acties of evenementen voor de leerlingen, zoals de jaarlijks terugkerende rozenactie, die elk jaar opnieuw een succes blijkt. Ook zijn wij bij bijvoorbeeld Paarse vrijdag actief.

Verder hebben wij ook een plek in de medezeggenschapsraad, zodat we ook op hoger niveau kunnen kijken of wij meer voor de leerlingen kunnen betekenen. Daarin praten onze vertegenwoordigers mee als er bijvoorbeeld nieuwe regels worden doorgevoerd. Denk hierbij aan een aanpassing in het lessenpakket; wij kijken of de leerlingen daar daadwerkelijk baat bij hebben.

Mocht je vragen hebben, of zou je zelf graag deel willen uitmaken van het Leerlingen Parlement, is het altijd mogelijk om ons persoonlijk aan te spreken, te mailen (lp@ulenhof.nl) of even langs te komen bij onze vergaderruimte (op de bovenste verdieping op het platform naast lokaal 212).

Het LP is te bereiken via:
Mail: LP@ulenhof.nl
Instagram: @lpulenhof
Naast de lift op de begane grond is de LP-brievenbus.

Namens het Leerlingenparlement van het Ulenhofcollege

Ulenhofcollege