Houtkamp College

Het Houtkamp College (mavo, havo en atheneum) en het Panora Lyceum (mavo, havo, atheneum en gymnasium) zijn de twee nieuwe scholen in Doetinchem. De twee nieuwe scholen ontvingen in het schooljaar 2020/2021 hun eerste brugklasleerlingen.

De leerlingen van het Ludger College, het Rietveld Lyceum en het Ulenhofcollege én de brugklassers die in augustus 2019 zijn gestart, ronden hun schoolloopbaan af op hun huidige school.

Houtkamp College

Ondernemend

Het Houtkamp College is een ondernemende school voor leerlingen met ideeën en initiatieven. Wij organiseren projecten met de wereld om ons heen. Je gaat aan de slag met echte én eigen opdrachten van binnen en buiten school. Wat je op school leert, pas je gelijk in de praktijk toe. Zo leer je samenwerken en ontdekken wat dat kan opleveren.

Maatwerk

Wij willen dat ons onderwijs past bij jouw wensen en mogelijkheden. Op het Houtkamp College kun je daarom voor een groot deel je eigen leerroute bepalen. Je kunt tijdens speciale uren – die we maatwerktijd noemen -  kiezen voor extra begeleiding of juist voor verdieping in een bepaald onderwerp. Ook kun je in deze uren ondersteuning krijgen van een docent of coach. Ben je een toptalent? Dan is er ruimte om school en carrière te combineren. Ga je naar het vwo en zoek je extra verdieping? Ook die vind je op het Houtkamp College.